På rätt kurs - till ett aktivare båtliv...

Välkommen till Båtägarskolan, på rätt kurs sedan 1969!

I år har vi varit verksamma i 51 år som utbildningsföretag.

Förarintyg / Skärgårdsskeppare / Båtkörkort / Förarbevis / Kustskepparintyg / Kustskeppare, Utsjöskepparintyg / Utsjöskeppare / Fartygsbefälexamen klass VIII / Maskinbefälsexamen klass VIII / Radarintyg / VHF- certifikat / Seglingskurs / Motorbåtskurs / Båtpraktik / Mörkernavigering. Du hittar kursen hos oss.

Information avseende Covid-19:

Båtägarskolan följer myndigheternas rekommendationer avseende Coronaviruset. I vår verksamhet har vi bl a tillgång till stora lokaler vilket gör att man kan sitta med gott avstånd till andra kursdeltagare. Vi har även begränsat antalet deltagare per kurstillfälle. Vi vill även råda våra elever att följa de råd och anvisningar som ges av Folkhälsomyndigheten vid deltagande i våra kurser. Ändras dessa råd och anvisningar så att det innebär förändringar av vår verksamhet kommer vi att meddela dig som kursdeltagare via mail och sms.

Förarintygskurser finns hos oss i följande former:

Kvällskurs med eller utan båtpraktik.

2 dagars helgkurs med eller utan båtpraktik.

Förarintyg Intensivkurs ombord.

Förarintyg och Kustskepparintyg:

Hos oss kan du läsa in både Förarintyg och Kustskepparintyg under en termin till ett mycket fördelaktigt pris.

Självklart har vi även kvälls- eller helgkurser till enbart Kustskepparintyg.

Fartygsbefälsexamen klass VIII:

Se under yrkesinriktade kurser eller kontakta oss för information.

Presentkort
Samtliga kurser eller ett fastställt penningbelopp kan du ge bort i form av presentkort. Kontakta oss så hjälper vi till.

Båtkörkort
Datum för införande av ett obligatoriskt Båtkörkort är ännu inte fastlagt. Det som förefaller klart enligt alla utredningar som har föregått denna fråga är att du som har ett Förarintyg den dag då Båtkörkortet införs kommer att vara klar för grundnivån i ett kommande körkort.

Båtägarskolan

Båtägarskolan grundades 1969. 2019 har vi varit verksamma i 50 år! Sedan starten har vi utbildat mer än 360.000 personer till ett säkrare och aktivare båtliv.

Vi har ett mycket brett utbud av navigationskurser, seglarkurser, motorbåtskurser och specialkurser. Alla våra lärare har lång båtlivserfarenhet och genomgår kontinuerligt skolans lärarutbildning och fortbildning.

Vårt kursprogram innehåller det mesta för dig som är intresserad av båtliv. Här finner du allt från navigationskurser för såväl nybörjare, Förarintyg eller Båtkörkort samt för dig som använder båt i yrket, Fartygsbefälexamen klass VIII, seglarkurser för nybörjare, Seglarintyg steg 1 upp till avancerade seglare Seglarintyg steg 3, praktiska navigationskurser ombord både för Förarintyg och Kustskepparintyg, Skärgårds- till Utsjöskepparkurser, Båtmotorkurs, Radarkurs, GPS-kurser och mycket mer. Våra seglingskurser utgår i huvudsak från Karlslunds marina, mitt i Stockholms skärgård, båtpraktikpassen kör vi från Vaxholm, Karlslund (Dalarö) och Stockholm.

Varmt välkommen ombord till oss på Båtägarskolan!

Magnus Kyllenbeck

info@batagarskolan. se