På rätt kurs - till ett aktivare båtliv...

Eskadersegling i Skottland

Ingen planerad segling.

Segla i Skottland med Båtägarskolan.

Exempel från hur det såg ut 2010.

Följ med oss på båtarna "Moonrise" och "Kea" och segla runt ön Mull i Skotska Hebriderna!

Mellan den 3:e den 10:e juli 2010 gör vi en kombinerad "kultur- och whiskeytur" runt Skottlands tredje största ö, Mull. Den är rik på kultur och djurliv och speciellt känd för ovanliga arter av sjöfågel. Vi får njuta av vackra vikar och stränder, hamnar med trevliga pubar och restauranger, och fantastiska vyer över Skottlands dramatiska kust.

Om vädret tillåter besöker vi ön Staffa med grottan Fingal's Cave som inspirerade Felix Mendelsohn till ouvertyren i "Hebriderna".

I skottland finns tidvatten och mycket vacker natur. Sannolikheten att vi får se både havsörn,  delfiner, minkyval  och en och annan brugd är stor.

Välkommen ombord!

Made with CMSE. Webbutveckling av Cloud Connected